onsdag, oktober 05, 2011

Jag antar att ni antecknar

Jag drömmer mycket nu. Mycket konstigt.
I natt drömde jag att jag hade lila och rosa hår och bodde i ett jättekonstigt gammalt hus utan dusch eller toalett. Grymt frustrande eftersom jag ville tvätta bort det rosa och lila i håret.
I går drömde jag att en jättestor huggorm kom rullandes på marken, inte slingrandes utan rullandes som en lång korv, och pojkvännen skulle döda den men blev biten. Då blev han så arg att han satte sig på den och högg den i huvudet med en kniv. Då vällde en grön äcklig sörja ut ur huvudet och liksom skapade ett berg med grön hjärnsubstans som liksom bara växte och växte och växte.

Hobbydrömtydare som jag är tror jag att detta är ett tecken på alla känslor jag har just nu. Frustration, utanförskap, död och problem som bara växer och växer och växer. Typ. Härligt att man liksom inte ens kommer undan när man sover.

2 kommentarer:

Erica sa...

Men du...problem och död och allt vad det var? Låter ju mindre trevligt, måste jag säga =(

Men du kanske också kan berätta varför jag drömmer om stora båtar, färjor var och varannan natt numera? Har jagat avlägsna kusiner som hotat att hoppa överbord. Rastat hund på däck. Blivit jagad av nån idiot på bildäck. En massa sånt jox. Jag är ingen hobbydrömtydare som du, så har du nån idé kanske?

Stor kram på dig o hoppas du slipper undan alla jobbiga funderingar o tankar snart <3

Matilda sa...

Hmm. Kan imte hjälpa tyvärr. Mina hobbydrömtydningskunskaper sträcker sig bara till mig själv.
Men det låter onekligen väldigt spännande. Googla och kolla vad båtar betyder vetja!