lördag, april 02, 2011

Det bästa är att skratta åt sina egna skämt

Häromveckan gick jag med i Memolane som är en sorts samlingsplats för alla ens sociala nätverk. För att hålla koll på vad man gjort och sagt på olika ställen typ. Och det är skitkul. Om man vill se gamla statusar från Facebook eller gamla Twitterinlägg i alla fall.

Det vill ju jag eftersom jag är så självgod att jag gärna sitter och skrattar åt saker jag själv har skrivit. Hehe. Ett urval:

”Är kaffestinn, hormonstinn, känslostinn, fiskstim.”
”Har en liten pekineser innanför tröjan. Eller så har jag bara hicka.”
"Funderar. Vet inte vad jag ska laga till middag. Vad passar bäst, rödvin till minestronesoppa eller rödvin till chili con carne?”
”Har en deg av american pancakes och bacon i magen. Kräks jag upp den kan jag laga ungspannkaka ...”

”Har inget skinn på näsan. Inte för att jag har blivit mesig, snarare för att jag gnuggat bort det med snorpapper.”
”Folkbildar: Döva kan inte bli sjösjuka. Trapetskonstnärer blir det väldigt sällan.”
”Antecknar till och med freudianskt. Karlar blev Kukar. Whats up brain?”
”Matilda Andersson has been eating to many dustsuckers.”

”Undrar varför man har en sportbil när man ändå kör 80 km/tim på 90-väg. Man skulle ju lika gärna köpt en Ford fiesta.”
”Skulle behöva komma på ett sätt att bli deffad utan att röra mig. Som gärna ger bra kondis också. Och magrutor. Och snygga armar. Och så får jag gärna bli lite brun också.”

”Vill ha en egen tant”.
”Kollegan lutade sig just över mitt anteckningsblock, skakade på huvudet och sa: Du behöver i alla fall aldrig köpa en dokumentförstörare.”
”Konstaterar att det är mindre trevligt att nysa i armvecket när man har kortärmat.”
”Rapar lök och minns svunna tider. Typ lunchen”.

2 kommentarer:

Hanna sa...

hahaha Du är för underbar! Älskar dig!

Matilda sa...

Haha! Älskar dig med!