tisdag, april 19, 2011

Jag ska också börja titta på folk

Hos Älskade dumburk hittade jag det här blogginlägget om mannen som tittar på folk. Han reser alltså runt världen över och har ”performance” som tar några minuter där han går ut och tittar på publiken.
Och folk blir helt gaaaalna och säger att han förändrats deras liv.

Så här skriver Faktoider:
Braco (uttalas bratso) är en man i 40-årsåldern från Kroatien. Han är utbildad ekonom men sadlade helt om redan när han var 26 år gammal. Sedan dess åker han världen runt och ger sin show.
Föreställningen är av det enkla slaget. Publiken står vänd mot scenen där Braco ställer sig. Sedan tittar de på varann i 5-8 minuter. Sedan är det klart.
Jo. Det är det som händer.
Åtminstone utåt sett. De som begriper sig på sånt här kan berätta om alla förunderliga saker som händer.


Visst, jag kan förstå om man är en sökande människa som behöver någon form av stöd och ledstjärna för att känna sig hel, men någon sorts gräns måste det ju ändå finnas?
Han säger ju inte ens något som kan få dem att bli så vansinnigt uppfyllda. For christ's sake, han TITTAR på dem!

För övrigt funderar jag på att efterapa hans lysande affärsidé.
Jag kan komma och titta på vem som helst för låt oss säga, en hundring. Euro då förstås. Intresserade?

Inga kommentarer: