onsdag, april 27, 2011

Stackars arma kropp

I måndags ”roade” jag mig med att trava ved i typ två timmar. Det innebär gå tre steg, böja sig ner, plocka upp två vedklabbar, resa på sig, gå tre steg, böja sig ned och lägga ner två vedklabbar. Och så upprepar man proceduren gång på gång på gång på gång i all oändlighet. I alla fall är det så det känns när man håller på.

För en otränad är detta mycket ansträngande. Mina lårmuskler, eller ja vad som ska vara mina lårmuskler, värkte som aldrig förr i går. Precis som rumpmusklerna.
Gårdagen var därför en pina. Särskilt varje gång jag skulle resa på mig eller sätta mig ner. Eller gå. Eller i största allmänhet röra på mig.

Så fick jag för mig att jag skulle ut och springa efter jobbet. Jävla dumhuvud, säger jag bara.

I dag: Aj.

Inga kommentarer: