måndag, april 18, 2011

Tre fyra fem? Sex!

Vi diskuterade vid lunchen i dag att några av mina kollegor inte lät sina små barn se på nyheterna eftersom det ofta är ganska mycket våld och hemskheter som kan vara svåra att förklara. Och så pratade vi om hur de gjorde om det kom nyheter på radion, stängde de av då?
Då sa min ena kollega att det inte gick att lyssna på vissa radiokanaler alls med barnen.

– P3 är helt omöjligt att lyssna på. Där pratar de om sex hela tiden. Alltså verkligen precis hela tiden! Jag tycker väl att det borde finnas några andra samtalsämnen, men det är bara sex. Så man kan inte lyssna på P3 om man inte vill förklara avancerade saker om sex för sina barn.

Då sa jag att jag lyssnade på P3. Och möttes självklart av hån på en gång.

– Höhö, otippat att du gör det hörru, sa en annan kollega.

Men vaddå? Sååå himla sexfixerad är jag väl ändå inte? Eller? Är jag?

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

Men alltså. Va? Har de TESTAT att låta kidsen lyssna på p3? får de mnga frågor?

Matilda sa...

Ja tydligen! Jobbiga frågor också. Om analsex typ.
Men nu när jag beskriver det låter det som att det var en "moraltant" som sa det, men så är det inte. Det var alltså sagt med glimten i ögat, om du förstår.
Jag har inte alls reflekterat över att det skulle vara så på P3, men sedan rycker ju jag säkert mer på axlarna åt sånt än vad man gör som förälder till barn i känslig ålder.

egoistiska egon sa...

Fast även om man har barn i "känslig" ålder tycker jag det låter lite väl... moraliserande. Även om det är sagt med glimten i ögat. Men ohwell. Det är säkert en annan sak när man sitter där med kidsen :)