tisdag, april 12, 2011

Vad gör alla människor hela dagarna?

Alltså, ibland känns det som att jag är den enda slackern i hela världen. Jag gillar att jäsa hemma, sitta framför datorn och dumglo eller att göra det samma framför teven. Eller så hänger jag med pojkvännen eller träffar vänner efter jobbet. Fikar och har mig och åker hem, kissar, tvättar ansiktet och går och lägger mig.

Jag har inget intresse, jag har inget jag brinner för, jag tränar inte och jag har typ inget att fylla mina dagar med. Förutom att jäsa alternativt städa och plocka undan. Och att städa vill man ju liksom inte göra alla dar direkt. Särskilt inte om det inte behövs (som om det någonsin hänt hemma hos mig!)

Så nu undrar jag vad folk gör? När man har jobbat klart liksom? På sin lediga tid? Har alla ett intresse eller? Är det bara jag som liksom går och drar? Så många frågor. Så få svar.

13 kommentarer:

Åsa sa...

Ja-a, va gör jag? Ser efter terroristerna förstås. Å nu när de e vår ska ska gården fixas, krattas å sådär. Keramikkurs också, å lite träna. Laga mat å förberede, tvätta skitiga vinterkläder. Fika, se på TV, kolla datorn. Sånt däran.

Rasta hunden, baka nånting med barnen, utfodra hönsen. Städa (otacksamma skitgöra), å så...

Alltid nånting att göra liksom! :)

Åsapåsa sa...

Öh... Åsa ska de va... Där fick du den länken också :)

Matilda sa...

Nämen, har du en blogg igen?! Får jag läsa eller är det hemligt?
Och ja, du har ju alltid så himla mycket på gång! Helt avundsjuk på all din energi. Var hämtar du den ifrån? Kan du ge mig adressen också?

Åsa sa...

JAvisst får du läsa, de e bara bröllopsbestyr :)

Matilda sa...

Vaddå bara? Hihi. Det är ju skitkul att läsa ju!

Anonym sa...

Jag har inte ens nåt jobb. Långtidssjukskriven. Undrar hur alla med jobb får ihop det? Jag tycker inte ens att MIN TID räcker till? Och ändå gör jag nog inte mycket alls, men tiden fördrivs väl av dator, hushållsgöra, motion, träning och teve. På helgerna familj (endast äldsta dottern bor hos mig på heltid - och hon har fullt upp med vänner dag som natt)... så tja. Jag vet inte jag. Har heller inte så många att umgås med. Ändå går tiden. För fort.

Milla sa...

Sitter framför datorn eller tvn. sover. Det är allt jag gör just nu när jag är ledig. Lite familj kommer ju in där å. :)

Hanna sa...

Hämtar barn, lagar mat, läser läxor, plockar undan, sitter lite framför datorn, lägger barn, tittar lite på tv och om jag är riktigt duktig så tar jag en springtur/promenad... Hinner man så mkt mer en vardag? Kram

Matilda sa...

Puffan: Jag tycker liksom att jag har för mycket tid eftersom jag aldrig gör något vettigt. Känns som att jag slarvar bort all tid på en massa skit.

Milla: Bra! Du gör samma som jag alltså. Hehe. Man orkar inte så mycket mer när man jobbar mycket ju.

Hanna: Det där är ju skitmycket ju! Men du har ju barn så det tar ju en hel del tid. Kanske skulle skaffa så jag också får något vettigt att göra ... hahaha.

Bondhustrun sa...

Alltså jag tycker ju att alla andra föräldrar jämt verkar ha aktiviteter och städat hemma. När deras barn lägger sig - senast halv åtta - så tror jag att de ägnar en timme åt att städa. Eller jogga.
Själv gör jag så här:
kommer hem. Styr upp bråk mellan barn. FÖrsöker ägna mig åt barnen. Prata med dem. Laga mat. Diska. Ta ett bad/bygga lite lego/tjata om läxor. Sen ska barnen sova och det är rätt sent och klockan 22 sover de ungefär. Sen kan jag spela betapet eller hänga vid tv:n. Sällan något mer än så.
Surfa efter lite musik kanske. Spela lite tv-spel.

Annars - nada.

Matilda sa...

Bondhustrun: Men åh vad skönt att höra! Jag får så dåligt samvete när jag liksom inte gör så mycket på kvällarna. Nu när fler verkar vara typ likadana känns det bättre. Tack!

Daniela sa...

Du är inte ensam, Matilda! är nästan samma här :)

Matilda sa...

Bra!