torsdag, september 01, 2011

Det här med romantik

Tioårsjubileum och allt. Vi är inte så bra på sånt. Hur firar man det? Romantisk middag på restaurang? Badkar med bubbel både i badet och i glaset? Sitta på en klippa och stirra varandra djupt i ögonen? Skriva dikter eller serenader och bedyra sin kärlek? Köpa ett tjog röda rosor och strössla över sängen? Bjuda på sushi där du är tallriken? Eller?

Nä. Jag köpte färdiga pajer från fiskbutiken så ingen av oss behövde laga mat. Till det ett glas vin/öl. Pojkvännen frågade om jag inte köpt blommor till honom, jag frågade om han inte köpt blommor till mig. Vi konstaterade nej.
Nu ska vi röja i trädgården. Sedan ska jag städa toaletterna.
Tioårsjubileum på vårt sätt. Vi är inte så bra på sånt.

Ps. Ingen av oss är bittra för det. Ville bara förtydliga det. Ds.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis! Och man firar som man själv vill, varför göra som alla andra, det blir bara koballe och stelt.

Matilda sa...

Eller hur?! Och tack!

Hanna sa...

haha ni är för underbara!

Matilda sa...

Haha. Underbara vet jag inte, men ganska oromantiska. I alla fall när vi förväntas vara romantiska.