fredag, september 16, 2011

Att sparas i en liten ask

Jojjo, eller Milda Martha som hon heter i min värld i mitt huvud, skriver fina fina ord när hon ger mig en såndärn bloggutmärkelse eller vad det heter. Och jag, jag blir helt pirrig, glad och sprudlande och vill spara det fina någonstans. Någonstans där inne, redo att plockas fram när fittfanhelvetesdagarna kommer.

Magkänsla-Matilda: Du ger mig en bra magkänsla. Och du har fått ut mig i joggingspåret ett par gånger. Plus att du twittrar och verkar sopa mattan med mig i wordfeud. Vad finns inte att gilla där?

Dito Milda Martha, dito! Jag gillar dig med!

Jag skulle svara på enkät också. Så det gör jag.
1. Varför började du blogga?
För att jag skulle peppa mig själv att sluta röka. Ehhrm, host, harkel. Ja, jag gjorde det också, i fyra års tid. Nu feströker jag. Ibland på torsdagar också.

2. Vad har du för mål med bloggen?
Inget. Jag skriver för att skriva av mig. För att få utlopp. Och för att få respons, uppmärksamhetshora som jag är. Typ.

3. Vilka bloggar följer du?
De i länklistan. Några till sporadiskt. Har omedvetet dragit ner på antalet bloggar jag följer eftersom jag inte har något liv annars.

4. Favoritfärg?
Grön. Och röd. Och rosa. Och orange. Fast kläderna är för det mesta svarta.

5. Favoritfilm?
Brukar alltid svara ”The usual suspects”. Gillar filmer man vill se om sekunden efter att de är slut.

6. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Alla? Just nu vill jag mest av allt åka till Barcelona och äta tapas och dricka vin.

Och så ska jag skicka utmaningen vidare till andra fina bloggare. Så jag skickar till:

Störtsköna Johanna som är så olik mig med samtidigt så läskigt lik mig. Som är så rolig att jag skrattar högt men också kan vara väldigt allvarlig och ärlig. (Men den sidan får man inte se riktigt lika mycket av nu, när hon bloggar ”offentligt”.) Dessutom gör hon cupcakes!

Inte skyldig. För att hon är så jävla skön. Som säger att hon ska skicka bomber till mig och överraskar med något helt annat. Som är ärlig och härlig och alldeles alldeles underbar.

Egon. Som känns som min Egon på något vis. Som är den bloggare som jag har följt så länge så länge att det känns som att jag känner henne, jag fastnade vid första inlägget jag läste. Hon har ett stort hjärta, en klipsk skalle och är en härlig person med många bottnar.

Alltså, jag skulle kunna fortsätta skriva hyllningar till alla i länklistan, men ölen är slut och jag är trött. Jag får återkomma med resten en annan gång.

8 kommentarer:

inte skyldig sa...

Men guuuu så fint! Nu blev jag glad. Fänks!

Matilda sa...

Vad bra att du blev glad. Fint att sprida glädje vidare.

egoistiska egon sa...

Men ÅH vilka fina ord! Tack!

Matilda sa...

Du är värd vartenda ett!

Jojjo sa...

Visst är det härligt när kärleken sprids!

Matilda sa...

Så härligt! Mer kärlek till alla!

Johanna sa...

Men ÅH, så fint du skriver om mig! Nu blev jag värsta gladis! Har tänkt på det där med att jag är så feg med att blogga allvarligt och ärligt nuförtiden. Att jag ska bättra mig. Men det är svårt att våga. Lade ju upp en bild från väntrummet hos psykologen och det enda jag kunde tänka på den dagen var att folk skulle se det och tro att jag är sjuk i huvudet som går hos en psykolog. Fastän det nog inte alls är så, egentligen, för jag skulle ju aldrig tänka så om någon annan.

Jag borde bli mer som du. Mer modig och våga både uppåt och neråt och i sidled.

Ska absolut göra utmaningen!

Matilda sa...

Om det är någon tröst skulle jag vara mycket mer försiktig med vad jag skrev om jag bloggade på en tidning. Då är man ju betydligt mer offentlig än vad jag är här på lilla bloggen.
Dessutom fattar väl folk att det finns sidor du inte visar? Det tror jag iaf.