onsdag, september 14, 2011

Hemma från jobbet

Önskar mig inget annat än att bli frisk. I natt någon gång när jag vaknade (jag tror för övrigt att jag har varit vaken mer än jag sovit i natt) av att halsen kliade så mycket visste jag inte vart jag skulle ta vägen. Jag grät av uppgivenhet och frustration.
Vad gör man åt en hals som kliar och kliar och kliar när inte tre sorters halstabletter, två sorters hostmedicin, honungste, finrexin eller värktabletter hjälper?

Jag vet inte vart jag ska ta vägen med den här vidriga förkylningen. Önskar mig inget annat än att bli frisk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Gå till doktorn.

Matilda sa...

Haha. Ja det kan man ju förstås. Är jag dum i huvudet som på riktigt aldrig tänkte tanken? Kanske.
Inte så van att gå till doktorn med mina krämpor ...

egoistiska egon sa...

Men åh, känns som du alltid är sjuk nu? Gå till doktorn! Och jag vill veta vad som hände på din hemliga helg!

Christel sa...

Man går till farbror doktorn och får roliga små piller! Det är säkert halsfluss eller nåt. Och där fick du en diagnos också. ;) Krya på dig!

Matilda sa...

Egon: Och jag vill berätta! Men jag tänkte göra det med bilder, så jag suger på karamellen tills jag fixat bilderna.
Christel: Tack för diagnosen! Jag låtsas dock att jag är frisk i dag och är på jobbet igen. Inget doktorsbesök för mig alltså.