torsdag, september 29, 2011

Rookie på andra sidan loppisbordet

Jag och en kompis ska ha ett bord på en loppis om två veckor för att sälja bort sådant vi inte använder eller behöver.
I kväll har jag därför bitit i det extremt sura äpplet och gått ner i källaren och grävt bland lådorna. Oh my vad mycket fula saker jag har. Enligt min smak alltså. Förhoppningsvis tycker någon annan att de är de snyggaste sakerna på denna jord och köper dem av mig.

Hur som helst så är det väldigt svårt att sätta pris på grejerna. Jag menar, hur vet man vad man ska ta betalt? Jag brukar ju bara köpa grejer på loppis, aldrig sälja.
Jag tänker billigt i alla fall. Har smågrejer för 5 cent, alltså typ 50 öre, och det dyraste är en fullt fungerande stor kökslampa som jag ännu inte satt pris på. Har liksom ingen aning vad man tar för en sådan. Ny skulle den vara dyr, men sen vill jag ju sälja den också. Jag säljer hellre än att behöva släpa hem skiten till källaren igen.
Antar att det krävs någon slags fingerspitzgefühl, men vad gör man när man saknar den?

2 kommentarer:

Erica sa...

Åhh, jag skulle också behöva rensa lite igen o anmäla mig till det där. Men tiden - TIDEN - att få det gjort!?!

Matilda sa...

Du kan komma och köpa saker av oss i stället! Ja vad bra!