onsdag, september 28, 2011

Enda gången du är nöjd är när jag går ner

Det verkar vara poppis att skriva låtar om sex. Bara i år har Veronica Maggio, Erik Amarillo och Oskar Linnros skrivit om det på ett mer utförligt sätt än bara det vanliga hjärta och smärta eller diffusa som ”dina bröst är som svalor som häckar”.
Nu kommer ytterligare en låt på samma tema. Norlie & KKV heter de och låten heter ”När jag går ner”. Behöver väl inte vara hjärnfysiker för att förstå vad de syftar på.

Med tanke på hur mycket den har spelats på P3 den senaste tiden tippar jag på att det blir en hit.
I övrigt tycker jag att den är läskigt lik Oskar Linnros Genom eld. Och så vet jag inte vad jag tycker om det där pustande och frustandet som kommer i slutet av låten. Antar att det ska göra att hintarna till att slicka muff ska bli ännu tydligare. Men jag blir mest avtänd.
Annars är låten ganska catchy.

Inga kommentarer: