måndag, september 05, 2011

Fina människor

Lördagens kalas gick enligt konstens alla regler. Pojkvännens magiskt goda flädersnaps gjorde alla på g och de egenfångade kräftorna smakade ljuvligt. Snapsvisorna var många precis som ölburkarna som vi plockade upp i går.
Allt som allt: En riktigt lyckad fest.

Nu i efterhand slår det mig hur fina vänner jag och vi har. Tre fina vänner hjälpte till i köket och jag bara sa ”fixar du baguetterna?” ”kan du koka quinoa?” ”kan du snälla hämta basilika?” Och de bara självklart! och fixade och donade och hjälpte till. Diskade upp det vi använde, plockade ur diskmaskinen och var i största allmänhet världens gulligaste! Tack tack tack fina ni!

På lördagen fick vi också ett stort paket med texten ”öppnas först söndag klockan 12” av två fina vänner. I det var det var det ett survival kit för dagen efter: Chips, nötter, choklad, vatten och en stor påse med saltlakrits.
Dessutom fick jag en chokladkaka och samarin från min fina kollega som visste att jag hade lite ont i magen tidigare på dagen.

Fattar ni hur fina vänner vi har?! Jag är så himla lycklig över att ha sådana guldklimpar i min närhet. Jag hoppas att ni vet det! Puss!

Inga kommentarer: