tisdag, september 06, 2011

Garderoben på hösten

Jag vet inte vad det är, men så fort det blir höst öppnar jag garderoben, stirrar stint på den och konstaterar jag har inga kläder.
Jag har förstås kläder. Hundratals till och med, trots den stora klädutmaningen med efterföljande klädutrensning förra hösten. Men inga kläder som jag vill ha på mig.
Inget känns roligt. Tröjorna är tråkiga, skjortorna fula och resten är bara blä.

Det enda glädjande (?) är att kläderna på H&M:s sajt är precis lika tråkiga som min garderob.

3 kommentarer:

Jojjo sa...

Jag har också garderobskris. Åkte till ett köpcentrum igår em men hittade absolut ingenting. Vet inte om det är jag som inte fattat modet eller om jag helt enkelt är less på kedjorna!

Linda sa...

Jag känner samma sak! Inför er fest köpte jag lite nya kläder, men det räckte inte riktigt. Huuj! Däremot kände jag samma panik inför sommaren i år och det vändningen brukar inte vara lika svår tycker jag.
Tråktråktråk!

Matilda sa...

Jojjo: Det finns inget mode just nu. Allt är bara basic och tråkigt, så det är ingenting att fatta.

Linda: Sommaren var bättre tycker jag. Men det kanske beror på att jag har ganska mycket sommarkläder. Och att man inte har så mycket kläder på sig?
Hur som helst så hoppas jag på bättring i utbudet. Snarast.