torsdag, september 22, 2011

Den värsta krocken eller kan någon flytta valet?

För ett år sedan samlades några av mina favoritbloggare hos Den där Jenny och hade liten fest. Jag minns den väl. Hur de tillsammans gjorde ett blogginlägg, hur de filmade när de dansade i köket och hur de bloggade dagen efter. Och jag önskade inget hellre än att vara där där DÄR med dem.
Träffa de som liksom blivit mina vänner, vars liv jag tar del av. De som betyder betydligt mer än vad folk man inte har träffat normalt sett ska betyda.

Fattar ni då hur glad jag blev när jag för en vecka sedan fick den här fina inbjudan av Inte skyldig?
Och fattar ni då den stora besvikelsen när jag inte kan gå?
Det är nämligen val här då och jag jobbar valnatten. Ett uppdrag som normalt sett är riktigt riktigt roligt. Men inte nu. Nu vill jag bara åka till Stockholm hela helgen och dricka vin i mängder och prata prata prata med andra bloggare. Föra långa resonemang som man sällan kan föra i ett kommentarsfält.

Så nu tycker jag faktiskt att landskapsregeringen, lagtinget, Finlands riksdag, presidenten och vilka mer som nu kan ha ett finger med i spelet ser till att fixa detta. Jag menar, så svårt borde det väl inte vara att flytta ett litet val. Till helgen efter förslagsvis?
Tack på förhand.



Ps. Som grädde på moset är jag bjuden på ytterligare en fest denna helgen. Men den ska jag baske mig försöka gå på i alla fall. Ds.

7 kommentarer:

Jojjo sa...

Men nej, så trist! Klart Finland borde flytta valet, jag menar Bloggala med det gänget måste ju vara något enastående!

Matilda sa...

Mycket trist. Gråter lite.
Och ja, det är det åländska valet inte det finska, men oavsett borde man flytta det. Basta.

Linn sa...

Men alltså NEEEEEEEEEEEEEJ! Jag vill ju ses. Föfan.

Jojjo sa...

Eh, ja ok, har inte full koll på det där med Åland och Finland och val ska erkännas.

Jenny sa...

Himla trist. Men vet du? Den här galan ska vi ha i 100 år till och du kommer att vara bjuden vart enda år!

egoistiska egon sa...

Nej vad triiiiist! Men jag tycker du kan komma till Stockholm snart och hälsa på oss iaf.

Matilda sa...

Linn: Ja jag vet! Skittrist. Jag vill ju också ses!
Jojjo: Nej det hade inte jag heller innan jag flyttade hit. Så det är lugnt.
Den där Jenny: Men gulle du! Åh vad du är snäll och go! Tack och puss!
Egon: Mycket trist! Ja, du och jag har ju snackat om att ses i hundra år eller så, så vi borde verkligen få till det snart! Basta.