måndag, juli 04, 2011

Förlåt för frånvaro

Vilken helg! Vilken tung helg.
Festade från fem på lördagseftermiddagen till åtta på söndag morgon. Jag, pojkvännen och Tesa åkte först ute på sjön, träffade lite andra folk och grillade. Sedan åkte vi båt en massa och hamnade slutligen på countryfestival. Därefter blev det efterfest hemma hos oss. Somnade först vid halv nio på morgonen när de sista lämnade oss med taxi.

Vaknade strax efter elva då A meddelade att hon var på väg. Haha!
Då var jag vansinnigt pigg förstås.
Som tur var ordnade hon full service för oss bakfulla stackrare. American pancakes till frukost och en stor iskaffe att sippa på. Blev nästan människa efter det.

Senare på kvällen gjorde hon, med halvmycket hjälp från oss andra, hamburgare. Hon hade bakat egna hamburgerbröd innan och sedan gjorde vi allt, precis allt, själva. Skrubbade nypotatis som vi friterade, gjorde egna köttfärsbiffar som vi grillade, gjorde en parmesangucka att ha på och toppade det hela med hemmagjord bearnaisesås.
Oh my god, säger jag bara.

Till efterrätt fick vi världens godaste chokladkaka med glass och färska jordgubbar. Och därmed var matorgasmen total.
Avslutade dagen med att gå och lägga mig vid nio. Somnade som en sten typ på en gång.
Så nu är jag nästan som ny. Lite kaffe i systemet bara så.

Inga kommentarer: