måndag, juli 18, 2011

Vad gör folk (jag) hela dagarna?

Här är det återigen lugna puckar. Mamma och pappa har åkt hem och jag har slutat vara bakis. I stället lagar jag hittepålasagne som luktar underbart. Vad kan gå fel med muskot, parmesan, basilika och färsk spenat?

Och så är jag i svetsarbranschen. Har dock den mindre åtråvärda titel ”ihållare”. Men det blir rakt när jag håller i i alla fall. Tanken är att järnen som vi svetsar ska bli altanräcke så smånigom. Vi har också börjat fylla på med grus där det ska läggas plattor. Och fixat dränering. Innan veckan är slut kan vi nog sitta där och dricka öl/vin/drinkar/punsch/irish coffee eller annat valfritt alkoholhaltigt.

Och så undviker jag tydligen att duscha också. Ofrivilligt om jag ska vara ärlig. Den där svetten från krogen sitter liksom ännu kvar ...
Någon som vill komma och lukta?

Inga kommentarer: