torsdag, maj 05, 2011

Ett under av effektivitet (och en aning senil)

Ni var ju så sega med peppen. Men tro det eller ej: Jag stack iväg på en springtur. 2,6 kilometer på 21 minuter. En kortare tur men ändå. ÄNDÅ!
Sedan fick jag tydligen eld i arslet och fick varorna ur bilen, nagellacket borttaget, kroppen duschad, mat lagad och äten och sedan i väg till jobbet.

När jag nästan var inne i stan kom jag dock på att jag hade glömt sminka mig. Trodde jag. Jag hade tydligen gjort det i farten också. Jag är ett under av effektivitet.

6 kommentarer:

mamaMill sa...

Du är duktig du =) Vad som kan va värre än att INTE ha sminkat sej, är att ha glömt mascaran på ena öga.. Tro mej, det går det också. Att glömma alltså.

Matilda sa...

Haha! Jag har gjort samma sak faktiskt. Men kom på det medan jag var hemma i alla fall!
Och tack för att du kallar mig duktig. Jag suger åt mig som fäen.

Åsa sa...

Du e sjukt duktig Matilda! Hejja hejja!

Du skrev nedan att de int känns skönt efter en springrunda, men ja tror dej int! Ja hoppas du e skitnöjd att du tar dej ut å springa, å de tar int så länge innan du börjar märka att du blir snabbare, bättre flås å skönare känsdla i kroppen!

Matilda sa...

Åsa: Ja, kanske det känns lite skönt, men knappt. Jag är mest nöjd över att jag kommit iväg. Märker liksom inge skillnad eller så ännu. Först då tror jag att jag kan njuta av det ordentligt.
Och tusen tack för hejaropen!

S.W sa...

Snälla, fortsätt skriva om det här. Det inspirerar. Inte att glömma sminka sig även fast man gjort det alltså, utan att komma ut och röra på sig. Pepp pepp pepp!

Matilda sa...

Jag ska försöka fortsätta. Men jag behöver pepp om jag ska orka. Kanske vi kan utbyta lite pepp med varandra?