torsdag, maj 05, 2011

Hjälp hjälp hjääääälp

Var ääääär ni? Ni som skulle vara min disciplin?! Jag sitter här i morgonrock och hittar på ursäkter för att jag inte ska gå ut och springa.

Har hittills kommit på:
• Jag måste klä på mig, det är jobbigt.
• Jag fryser. Jag vill inte gå ut.
• Jag fryser. Jag vill bara ta en varm dusch och då kan jag ju inte springa efter det.
• Jag har mens. Oklart hur det skulle inverka.
• Om jag går ut och springer hinner jag kanske inte laga någon vettig mat i dag.
• Jag borde plocka ur varorna jag handlade i går ur bilen.
• Jag måste ta bort mitt gamla avskavda nagellack.
• Jag hinner nog springa i morgon i stället. Trots att jag börjar två timmar tidigare då.

Det här funkar inte. Jag behöver er hjälp. Sparka mig i arslet. Snälla!

4 kommentarer:

Granntanten sa...

Tänkte faktiskt på det imorse då jag funderade om jag skulle skicka ett mess typ; "Lite regn ska inte hindra dig från att springa",men det blev ju inte. Sorry,ska skärpa mig!

Ojsan sa...

Jag skulle peppa om jag kunde, men tyvärr hittar jag bara på ännu fler ursäkter till att INTE springa. Hehe. Mitt bästa pepp är: Men fatta vad nöjd du är då du kommer hem efter att ha trotsat vädret och varit ut och sprungit!

Matilda sa...

Granntanten: Haha! Bra där! Jag har gjort mina två gånger den här veckan, men nästa vecka skulle jag nog behöva lite mess.

Fox: Sorry, men vilket uselt pepp. Jag tycker ju tyvärr inte att det är så skönt ens efteråt.
Men om en månad kanske jag tycker det. Hoppas hoppas.

Matilda sa...

Fox igen: Gud vad dissig jag lät, nu när jag läser det i efterhand. Det var inte så jag menade. Hoppas du fattar ...