torsdag, maj 19, 2011

Fråga om träning

Är det dödsdöden att springa med lite lite ont i halsen och en rinnande näsa?

Och nej, det här är inte ett sådant tillfälle då jag fiskar efter ursäkter för att inte springa. Det är en ärlig och uppriktig fråga. Jag VILL springa i dag faktiskt. Men har hört att man inte ska göra det om man är förkyld.


Ps. I går hoppade jag springturen och travade ved i två timmar i stället. Har träningsvärk nu. Gött!

Ps2. Tror jag börjar bli lite beroende av att ha träningsvärk. Det är skitskönt ju!

Ps3. Finns det förresten fler grejer/övningar man kan göra hemma utan att känna sig som Susanne Lanefelt? I stil med plankan som jag redan kör. Armhävningar och situps går bort.

7 kommentarer:

Linn sa...

Det här går jag efter: man kan springa/träna när man är påväg ut ur en förkylning. Om man gör det i startfasen så kan det göra att infektionen sprider sig i kroppen. Jag skulle inte springa om jag vore du.

Matilda sa...

Okej. Men jag vill ju springa.
Jag kände mig ju hängig i helgen och sprang därför inte, men nu verkar ju trycket i bihålorna försvunnit vilket borde tyda på att infektionen är på väg bort. Eller?
Å andra sidan är det först i dag jag har lite lite ont i halsen.
Fasen vad svårt det ska vara. Jag vill ju springa!

oneofakind sa...

Så länge du bara är sjuk från hakan och uppåt är det ingen fara att träna alls. Men om du känner av sjukan från hakan och nedåt så ska du absolut inte träna.
Lite snor i bihålorna eller huvudvärk så är det ingen fara. Men börjar det leta sig nedåt halsen och lungorna så ska man låta bli.

//Tessan

mamaMill sa...

Så sku ja säga också, att sitter de mot lungorna ska du låta bli.. fast man e väl inte så sugen öht med förkylning var den än sitter!

Matilda sa...

Tessan och Mille: Men lite lite ont i halsen borde inte räknas då. Och jag känner mig inte heller förkyld. Med andra ord: Jag springer i kväll!

Åsa sa...

Man ska INTE träna om man känner sej lite risig, hjärtat blir lesset... Men de måste man avgöra själv, när man e i skick eller int!

Du de finns tusen hemmaövningar att göra som int kräver nå tillbehör eller ens mycke plats! Köp toppform, skitbra tidning med massor med tips!

Matilda sa...

Fru E: Jag känner mig inte risig, jag är bara snorig. I övrigt helt pigg och alert. Därför tänker jag träna en liten stund i kväll i alla fall.
Och tack för tidningstipset. Får väl skaffa mig en sån då.