måndag, maj 16, 2011

Som balsam för själen (och huvudet)

Huvudvärken vill inte ge med sig. Tredje dagen med dunk dunk där inne. Men det hindrade mig inte från att utnyttja min lediga dag till max.
Var först hos Jamie och fixade håret. Klippiklipp och färgifärg. Nu ser man normal ut igen.

Sedan gjorde jag det enda rätta för att bota huvudvärk: Shoppade!
Köpte krukor att ha inomhus, blommor att ha både ute och inne, kryddväxter, en ny matta till köket, en torkvinda som jag lyckades få för vrakpris, synålar och tråd, blomjord, en gitarrsträng, elkontakter, superlim och halogenspotar. Och lite till.

Inte världsroliga saker kanske, men det leder till världsroliga saker. Elkontakter innebär att jag äntligen kan få upp mina nya fönsterlampor, superlim att den trasiga delfinen som jag ärvt från farfar kan bli hel igen och sytråd och synålar att jag snart kommer att ha ett par nya (omsydda) byxor.

Får se hur länge shoppingen gör verkan bara. Ska nämligen sätta mig och deklarera nu. Håller tummarna att reseavdragen täcker restskatten.

En nyklippt och nyfärgad jag som försöker se pigg ut trots huvudvärk.

Inga kommentarer: