måndag, maj 09, 2011

Saker i min skalle just nu

• Janis Joplin har grymt skön röst.
• Alltså, moccamarängtårta! Behöver inte säga mer än så.
• En torkvinda. Var handlar man en sådan? Är de dyra?
• Tolvåringar är inte världens lättaste att fotografera.
• I dag är det typ sommar. Vi lunchade sittandes i skräddarställning i gräset i dag.
• Hur många koppar kaffe kan man dricka på en dag utan att magen blir uppfuckad?
• Min lugg är grymt störande i dag. Har 20-talsvåg i den. Ogillar.
• Jag ska ut och springa i kväll. Påminn mig gärna runt halv sex ...
• Är jag ungdom ännu? Var går gränsen?

8 kommentarer:

Matilda sa...

hm.. inte så många av de frågorna jag kan svara på.. men en torkvinda borde nog finnas att köpa på typ Mattssons eller byggvaruhuset tycker man.. :)

Matilda sa...

Ja det borde det ju. Men de ska vara svindyra (iaf på MP) i mina ögon iaf. Men jag vet som sagt inte vad de brukar kosta ... De kanske går på 80 euro överallt, vad vet jag?

Ojsan sa...

Byggis hade en för 59 och en för 79 i förra veckans reklamblad. Torkvindor alltså. (Behöver en själv, därför det fastnade)

Matilda sa...

Ja, det var ju det jag såg. 80 spänn!!!! Ska det kosta så mycket?

Ojsan sa...

Haha! På Åland får det väl ses som hyfsat billigt ;) Skämt åsido så tror jag det är såna priser man får lägga om man vill ha en som "rymmer" tillräckligt med tvätt och som faktiskt håller (mer än en säsong)
Men det kan förstås vara värt att kika på Sparis och Tillfället också. Eller vänta till nästa Sverigetripp och ta t.ex Jula: http://www.jula.se/torkvinda-731200

Matilda sa...

Men är den nåt att ha då?
Fasen vad svårt det ska vara. Jag menar en torkvinda ska väl inte vara så svårt att handla ...
Nåja, jag väntar kanske till nästa Sverigebesök.

Anonym sa...

Mattssons hade billiga torkvindor har jag hört:)

Matilda sa...

Ah, bra! Ska kolla där! Tack!