fredag, maj 27, 2011

I stället för musik – förvirring

I går slog jag nog alla rekord i förvirring. Jag brukar vara disträ och ur gängorna ganska ofta, men i går. Oh my!

Det började med att jag satt i bilen med foto-D och snackade. Sa att halva året snart hade gått. Han replikerade och sa, ja om en månad i alla fall.
”Nej, nej, om några dagar”, sa jag övertygat.
”Va? Nu får du väl ge dig”, sa han och tittade på mig med höjda ögonbryn.
”Vaddå? Juni är ju månad sex och juni är ju snart slut”, sa jag innan jag kom på mig själv.
Det är visst maj ännu.

Lite senare skulle jag förklara en bild för chefredaktören. Det var en bild på två män och ett hus i bakgrunden.
”Ja, den är jättebra. Man ser männen på sidorna och så i mitten är liksom ... liksom ... det här ... ja ... eh ... ja. Bilden är bra.”
Han nickade och gick tre steg innan jag hittade ordet jag sökte.
”Byggnad! En byggnad är det mellan dem!” ropade jag.

Fan vad jag är puckad.

Inga kommentarer: