måndag, maj 09, 2011

En skön söndag

Den där steken jag lagade i fredags kväll blev gudomligt god. In i ugnen i typ tio timmar och sedan i världens godaste saltlag med enbär och grejer i fem timmar. Oh my!
Till det lagade vi egen potatisgratäng med vitlök och parmesan. Jag dog matdöden av lycka i går.

Förutom att äta gott gjorde vi i ordning pallkragarna. A med söta sonen hängde hos oss hela dagen och hjälpte till. Det blev ärtor, rädisor, sallad, morötter, gräslök, dill och persilja i år. Basic och gott. Nu hoppas jag de där jäkla krypen som attackerade salladen och ärtorna i fjol håller sig borta.

I och med att vi var ute precis hela dagen har jag whiskeynäsa (nej, det är faktiskt inte alls tack vare möhippan i lördags) och bruna axlar. Mycket nöjd förstås. Gillar att ha en grundfärg från Malaysia kvar så att solen sätter sina spår på en gång.

Lite stirrig i blicken men brun! Nu ska jag fortsätta pimpla kaffe och skriva artiklar.

Inga kommentarer: