onsdag, maj 25, 2011

Sugen på allt utom att springa

Jag är, inte helt otippat kanske, inte alls sugen på att springa i dag. Jag vet att jag kommer att göra det och slå mig själv för bröstet och vara grymt glad efteråt. Men nu ... Nej.

I stället vill jag shoppa. Kläder. Skor. Klänningar främst kanske. Och någon ny blomma och någon rolig pryl till köket eller en solstol eller något. Något bara. Men tyvärr (?) har den där klädutmaningen gjort att jag inför så gott som varje inköp tänker "behöver jag verkligen den här". Och svaret är ju självklart nej. Jag behöver ingenting egentligen. Tyvärr.

Jag är också betydligt mer sugen på att ta på mig min svarta klänning med spets och mina röda klackar än de svettiga gympadojorna och några fula träningskläder. Är grymt sugen på att gå ut, dansa, festa i spetsklänning och klackar. Och dricka mojito! Och snacka strunt med folk.

Är också sugen på att ligga kvar här på soffan och hitta en ny bok som jag kan försjunka i. Eller bara dumglo på tv.
Ja, kort sammanfattat: jag är egentligen sugen på allt annat än att springa.
Kommer den känslan någonsin försvinna, för det är ganska jobbigt att tvinga iväg sig själv varenda jävla gång.

Inga kommentarer: