lördag, maj 14, 2011

Drömmar och önskningar

Jag vill att huset ska vara klart nu. Att vi kan bo på övervåningen. Att vi kan flytta upp vårt sovrum och vardagsrummet och äntligen kunna ha köket till vad det är tänkt till. Inte något slags kombinerat datarum, vardagsrum och kök.

Jag vill också att vi ska ha altanen på baksidan klar, nu när vi äntligen äntligen äntligen kommit överens om hur vi ska göra. (Enligt mitt förslag men i det material pojkvännen vill. Kompromissat och klart.) Jag vill också att stenläggningen på framsidan ska vara klar. Och att växthuset ska vara byggt.

Jag vill också ha en vettig trädgård. Med en stig ner till sjön från altanen och fläderbuskar som inte behöver kämpa om utrymmet med sälg och vildvuxet ogräs. Och hela gården prunkande av blommor som kräver nollskötsel.
Och att garageportarna är på plats och den otroligt fula garagegaveln är brädfodrad och målad.

Kan inte en fe komma med en fet säck med guld och ett gäng frivilliga arbetare? Hon kan slänga med ett gäng städare också. Som kan komma en gång i veckan i all framtid.
Inte för mycket begärt va?

2 kommentarer:

AZ sa...

Kommer 2 frivilliga på lördag!

Matilda sa...

Åh vad fint! Ser fram emot det!