måndag, februari 20, 2012

Ännu ett inlägg av eufori

Jag vet inte riktigt vad som har hänt med mig den senaste tiden, men jag känner mig lycklig.
I dag innan jobbet var jag och en vän på loppis och sedan mötte vi upp en annan vän och åt lamm i dill på mysigaste bistron. Solen sken ute och från taken drippdroppade det oavbrutet. Ciggen efter maten var underbar. Där stod vi i solskenet, hade mat och kaffe i magen och hörde hur snön under våra fötter sakta smälte bort. Och tanken som slog mig var att ”det här är livet”.

Precis samma sak kände jag i går när jag äntligen tog mig tid och ork att äta frukost. Jag röjde upp efter lördagens middag och satte mig vid köksbordet och tittade ut. Åt hembakat bröd och kände hur våren kom. Och den tog över hela mitt inre och liksom spred ett leende i hjärtat, i ögonen och på läpparna.
Det här ljuset, den här snösmältningen, det här fina sällskapet från vänner som jag alltid lyckas ha. Det tillsammans gör underverk för mig och mitt mående. Borta är alla bekymmer, all ångest och allt som fått mig att må dåligt. Jag känner mig hoppfull inför framtiden. Hur det än blir, vad som än sker, så kommer det att bli bra.

Inga kommentarer: