söndag, juni 12, 2011

Tre grejer från helgen

Snyggast i helgen: det helt fantastiskt fina brudparet som strålade hela dagen och shakeade järnet på dansgolvet hela kvällen.
Sämst i helgen: myggjävlarna. Särskilt de som har käkat på mina fötter.
Roligast i helgen: när någon försökte sopa bort en död mygga från min kind och konstaterade att det inte var någon död mygga utan min skrattgrop. Haha!
Eller kanske S som klättrade på fönsterkarmen och juckade. Eller killen som sov på färjklaffen och sedan kryssade med skärgårdsfärjorna i stort sett hela dagen. Haha!
Eller att jag gick runt i fluga och hatt på kvällen. Eller att någon fimpade i senapen. Eller att massor med folk nakenbadade mitt i natten. Eller killen som jag utmanade att få sitt ben bakom huvudet, vilket han försökte med och faktiskt klarade!
Eller ... Ja, kort sammanfattat: allt utom myggorna.

6 kommentarer:

mamaMill sa...

Färjklaffen röstar jag för som topp 3 iaf.. :D Damn, vi skulle gått in och sjungit Tilda.. :)

Matilda sa...

Jag var alldeles för nykter för att göra något sådant, så nej vi borde inte ha sjungit. Haha.
Men ja, det var nog topp tre på rolighetslistan i alla fall. Det är kul med skärgårdsbröllop!

Linda E. sa...

Verkligen en toppen fest! Glöm inte J som försökte hälla ren vodka rakt ner i halsen ca. 20-30 cm från munnen. Hans kläder kan inte ha luktat gott :P

Matilda sa...

Det missade jag helt! Haha! Var det J som i J som sov i andra stugan?
Men ja, det var verkligen en toppenfest! Måste göras om!

Linda E. sa...

J som i "grannen" jo. Har det på film. Ett jävla liv på den :D

Matilda sa...

Film?! Oh my! Den vill jag se! Haha!