måndag, juni 20, 2011

Jag är nästan en kändis


Johanna som jag är bloggkompis med och som jobbar på tidningen Solo intervjuade mig för någon månad sedan. I dag fick jag ett ex av tidningen i postlådan.

Jag berättade om klädutmaningen där jag använde alla kläder jag hade i min garderob innan jag fick shoppa nya. Det gjorde jag för att spara pengar till resan till Malaysia och Singapore som vi gjorde i vintras.
Idén fick jag av Alexmo som skriver bloggen ”Försök att inte se så snygg ut”, som jag också nämner i texten.

Och om ni undrar över rubriken var 15.000 kronor hela summan jag sparade ihop till fickpengar. Det var inte bara genom att sluta köpa kläder. Visserligen köper jag mycket kläder, men inte SÅ mycket. Jag slutade också äta ute, snålade på allt i hemmet och köpte bara en mascara och ett par Musse Pigg-öron under tre månaders tid.
Mycket stolt över den bedriften förstås.

Ungefär lika stolt som att vara med i tidningen. Hehe. Närå.

4 kommentarer:

Susanna sa...

Imponerande!

Matilda sa...

Tack!

Johanna sa...

Megavärstacoooolt! :D

Matilda sa...

Johanna: Haha! Superduperultracoolt!