onsdag, juni 01, 2011

En (ett?) himla massa planerande

Okej, ibland är jag ordningsam, strukturerar upp saker och får saker att fungera. På jobbet till exempel kan jag tycka sådant är superkul.
Resten av livet är jag inte så ordningsam, strukturerad och kan planera. Snarare tvärtom.

Ni kan tänka er då hur min dag har varit.
I dag har jag:
1) planerat upp dagens arbete och genomfört det.
2) planerat resan till Stockholm i morgon inklusive när jag ska hämta min kompis och när vi bör vara vid båten (med hjälp av kompisen).
3) planerat vad jag ska ha på mig så jag inte får ont i fötterna och att jag lätt kan ta av och på kläderna vid provning.
4) planerat hur jag ska få pengar i morgon. Med andra ord: gjort allt för att mitt visakort ska fungera nu efter ett halvårs strul.
5) planerat hur jag ska lyckas få maximalt med sömn natten mellan torsdag och fredag. Sen färjeankomst på torsdag + tidig morgon = jag sover nog i stan.
6) planerat jobbet till på fredag då jag börjar en timme tidigare och var tvungen att dubbelkolla ackrediteringen + att jag och en fotograf rymdes i bussen.
7) planerat vad jag ska ha med mig i väskan så jag är fit for fight för fredagsjobb trots att jag sover i stan. Komma ihåg Ipaden!
8) planerat maten för helgen då mamma, pappa och två av deras vänner kommer och sover över. Och handlat den.
9) planerat det annorlunda jobbet jag ska göra på lördag.
10) planerat hur hemmet ska vara i skick tills vi får gäster. Med andra ord, komma ihåg att reda upp papprena och fixa toan i dag.

Jag har inte ens genomfört allt det jag har planerat för dagen och är redan helt slut.
Så nu har jag en ny plan:
1) Lägga mig på soffan och slappa. Eller kanske sova en stund.

Inga kommentarer: