fredag, november 05, 2010

Vilket vaknande

När väckarklockan ringde stod jag med en elkontakt i min hand, den var kopplad till en generator med ström och jag var redo att sticka kontakten i mig själv för att få en stöt. Var för övrigt barfota i vått gräs.
Stöten skulle jag få eftersom det var alternativet när jag vägrade leverera en AK4:a.

Minuterna innan hade jag fått min mobil stulen på krogen, som jag visserligen lyckades ta tillbaka, tappat mina bilnycklar, hittat dem efter sju svåra år bara för att komma till bilen och märka att någon brutit sig in i bagaget och tagit alla mina kläder ur min väska. Och när jag ringde polisens växel för att få hjälp möttes jag av "numret du har ringt har ingen abbonent".
När jag stod där och var bedrövad kom som sagt maffian och tvingade mig att leverera AK4:an. Kändes som allt som kunde gå fel gjorde det.

Har aldrig varit gladare att vakna.

Inga kommentarer: