måndag, november 29, 2010

Trevlig men ganska meningslös

Mitt liv är så sinnessjukt ospännande just nu. Jag går liksom som i dvala på alla sätt och vis. Tar ett trött tungt steg och kastar fram nästa ben för att ta ett till. Omständligt och långsamt.

Och det händer inte så mycket annat heller. Helgen var trevlig men ganska meningslös. Precis som jag själv är just nu.
Glädjande är att det på onsdag blir december, vilket bara det får mig att bli lite piggare, och att det är löning i morgon.

Löning innebär den här gången ett kamerainköp. Om jag har tillräckligt mycket pengar sparat den här månaden alltså. Tillräckligt mycket att hela decemberlönen, minus räkningar och någon enstaka julklapp, kan gå till fickpengar till resan. Så var det tänkt alltså. Men jag har inte vågat gå in på nätbanken för att kolla saldot på två veckor och sedan dess har det varit firmafest och äta ute. Jag tror det borde räcka trots det.

Jo just ja. En kul grej har hänt. Jag har hittat en ny skitbra serie – The Walking Dead. En zombieserie som är skitbra, snyggt filmad och snyggt gjord. Jag som inte ens gillar zombier. Se den!

Inga kommentarer: