onsdag, november 17, 2010

Om en dryg månad drar vi

Bokade just det tredje hotellet för vår Malaysia-Singapore-resa i december-januari. Trots att allt boende därmed är fixat känns det lite overkligt att vi ska åka om lite drygt en månad. Är inte riktigt redo liksom.

Så här är planen: När vi kommer ner till Kuala Lumpur drar vi direkt vidare till Penang och min morbrors lägenhet strax utanför Georgetown och möter upp mamma och pappa och deras vänner som redan är där nere. Där stannar vi några dagar och firar bland annat nyår.

Därefter drar vi norrut för en tredagarsvistelse på norra Penang. Där blir det mest sol och bad och glassande, sedan åker vi tillbaka till Georgetown några dagar igen. Har då planer på att bland annat åka till lite nationalparker och sådant.

Den 11 januari drar vi till Kuala Lumpur och blir där i två nätter på värsta flådiga hotellet som mamma och pappa bokade, innan jag och pojkvännen drar vidare till Singapore. Där bor vi på ett hotell som ligger mitt i smeten, nära till typ allt. Inte så flådigt utan mer i vår smak.

Efter 17 dagar i solen drar vi sedan hem igen. Förhoppningsvis äckligt bruna, fulla med erfarenheter och boostade med energi. Woho!
Längtar så det gör ont nu när jag tänker på det.

7 kommentarer:

Sofie sa...

Åh, fy sjutton vad kul! Du har ta MASSOR av bilder och visa oss sen. Vi som får stanna här hemma i kylan. Hoppas ni får det toppen!

Matilda sa...

Om jag bara har råd att köpa den där jäkla kameran så lovar jag att fota så mycket att ni ledsnar! Haha!

Caroline Björling sa...

Åh vad härligt det låter.Jag har ju varit i både Malaysia och singapore och det är jätte härligt där...och varmt!så ni kommer nog att vara äckligt bruna efter 17 dagars semester;)Kram

Fia sa...

Prutt också, jag vill också=) vilken häftig resa ni får=)=) skulle gärna hoppa in i din resväska om en månad!

Matilda sa...

Caroline: Åh har du?! Finns det något speciellt man behöver tänka på då? Vet bland annat att det är lite strul att som snusare ta sig in i Singapore då man måste tulla in snuset först ...
Och det där med äckligt bruna låter skitbra! Haha!
Fia: Skulle du rymmas och inte dö på kuppen hade du lätt fått följa med i väskan!

Caroline Björling sa...

d där med snuset vet jag inget om..minns bara att d var/är förbjudet att tugga tuggummi i singapore=).Kan inte komma på något speciellt ni borde tänka på.Hoppas att ni får en riktigt härlig resa och usch vad avundsjuk jag är;)!

Matilda sa...

Det där med tuggummi har jag också hört. Men det är inga problem för jag tuggar aldrig tuggummi.
Vi ska ha det så härligt, längtar mycket!