lördag, november 13, 2010

Tre gånger klädutmaning

Fortsätter kämpa mig igenom garderoben. Har förstått att det är dags att böja planera lite. Kan inte använda de tjocka tröjorna riktigt än för då kanske jag blir utan varma tröjor i december.

I förrgår hade jag därför ett par sommarbyxor på mig. Mina jeanschinos som är ... så där. Jag både gillar dem och inte gillar dem. Men de är nog fina när man rullar upp dem nertill och bara har typ ett par sommartofflor till. Till chinosen blev det en jättegammal svart halvgenomskinlig t-shirt som jag faktiskt återupptäckte i somras och som blev en riktig favorit.

I går fortsatte jag testa byxor. Hade mina enda jeansleggings och de kommer jag också behålla, även om jag inte använder dem heller så ofta. Till det hade jag en favoritskjorta från 1970-talet. Köpt second hand i somras för noll och ingenting.

Och i dag då. Har på mig ett gammalt reafynd som jag liksom hatgillar. Den är så ful att den bli fin. Jag tror faktiskt att jag behåller den. (Och nu är det läge för spott och spe ...) Till den slängde jag på mig de utsvängda jeansen igen.

3 kommentarer:

Ojsan sa...

Den sista var fin ju! Jag skulle också behålla.

Jenny sa...

Så här tänker jag om sista tröjan: ja, funkar jättebra till jeans, eller andra "hårdare" (hårdare som i motsats till sött, inte som i... hård). Nej, funkar inte till gullkläder av typen rosa klänning.

Klädanalys. Så djävla fint!

Matilda sa...

Fox: Thanks!

Den där Jenny: Ja, precis så tänker jag. Sött plus hårt = bra. Så brukar jag klä mig jämt, med konstraster alltså.
Tack för den fina klädanalysen.