lördag, november 13, 2010

Men jag har ett knep!

Det där dåliga tålamodet gäller förresten inte bara när det handlar om kreativa grejer. Det gäller allt som oftast de praktiska sakerna också.
Som att det kan ta tre dagar för mig att städa hela huset eftersom jag tar så många pauser för att försöka hitta lite ny inspiration och lust. (Oftast letar jag vid datorn och blir sittandes där ...)

Men jag har äntligen kommit på knepet för att lyckas städa snabbt och effektiv: Att bjuda hem folk på middag. Helst mormödrar och andra som man vill vara ”lite fin” för. Bäst är det när de dessutom ska sova över. Jävlar vad snabbt det blir rent då!

4 kommentarer:

Ivana sa...

Haha känner igen det där. När min mamma vill komma på besök så städar jag på nolltid. Helt otroligt vilken skillnad det blir. :)

Matilda sa...

Ja visst är det bra. Jag och pojkvännen har nästan satt det där i system. När det ser förjävligt ut hemma bjuder vi bara hem någon och voila! Skitsmart!

Jenny sa...

Exakt sådär är jag med.. =) Måste boka in nån middag här snart ;o)

Matilda sa...

Haha! Ja, det verkar vara ett ganska vanligt sätt faktiskt. Jag kan komma på middag ... hehe.