lördag, november 20, 2010

Less på att spara

Fy fan vad det suger att snåla. Jag är så less på att inte kunna unna mig att göra grejer och inte kunna köpa det jag vill av den enda orsaken att jag vill ha det. Jag menar inte att jag hysteriskt måste köpa en massa grejer, bara någon grej någon gång. Eller bara göra någonting någon gång.

Och så vill jag åka hemhem till mamma och pappa och systrarna och deras familjer och alla vänner i Karlstad, men det har jag inte råd med nu. Eller ja, jag har råd men då får jag mindre pengar till resan. Men jag saknar dem i dag. Saknar dem så det gör ont i hjärtat!

Trots att jag vet att snålandet har ett syfte, att jag liksom får fickpengar till en resa och en ny kamera (!) för pengarna jag sparar, vill jag inte längre. Känner mig som ett barn och vill bara lägga mig ner på golvet och fäkta med både armar och ben. Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte längre!
Tror däremot inte att det kommer att göra någon som helst skillnad. Mer än att folk kollar snett alltså.

Inga kommentarer: