onsdag, oktober 27, 2010

Vill inte ha några hemligheter längre

Okej. Har funderat på det här ett tag nu och bestämt mig för att sätta i gång. Sluta vara semi-hemlig och berätta allt om mig själv. Inom vissa rimliga gränser förstås. Jag hänger bara ut mig själv och besparar er kanske vissa lite väl smaskiga detaljer.

Men jag vet inte vad ni vill veta. Vill ni veta vad jag heter? Var jag bor? Var jag jobbar? Eller vet ni det redan?
Vill ni veta vad jag har för skostorlek? För mål i livet? Om jag har något motto? Vad min katt heter? Eller vad vill ni veta?

Så. Frågan är fri. Vill ni inte veta något så ... då så. Då vet ni redan allt ni vill veta alltså.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Var du bor, jobbar, ditt namn och sånt vet jag ju redan. Däremot är ja lite nyfiken på ditt hus, det verkar så fint det lilla jag sett av det.

Matilda sa...

Huset alltså, klart du får det! Vad vill du veta då? The story om det eller vill du se bilder? Kan ta lite bilder i morgon kanske. Blir det bra?

egoistiska egon sa...

Hur lång är du? Vill du flytta tillbaka till SWE eller är det bara "drömmar"? Om du vill, varför gör ni inte?

Matilda sa...

Egon: Oj vilka bra frågor!
Jag är 1,72. Inte alls särskilt lång egentligen, men i och med att jag alltid varit smal och rak ser jag längre ut.
Jag vill inte flytta tillbaka till Sverige. Inte längre. Ett tag ville jag det eftersom jag trodde att jag skulle må bättre av det. Men sedan fattade jag att det inte är platsen som avgör hur jag mår, utan helt enkelt att jag inte tagit itu med mina problem.
I dag trivs jag bra här, men ibland känner jag mig ensam. Har ingen familj här och få vänner som känner mig så där innerst inne eftersom ingen vet ”allt” om mig. Så som mina barndomskompisar gör. Men relationen till dem förändras ju med åren ändå, så jag skulle nog sakna den sortens vänskap man hade som ung oavsett var jag bor.
Och varför vi inte har flyttat ... Ja, jag vet faktiskt inte det. Då, för sex sju år sedan, när jag saknade allt så mycket så var det snarare frågan om vi skulle göra slut än om jag skulle flytta, eftersom det var jobbigt på flera plan.

Johanna sa...

Jag vill både se bilder och höra historian bakom. :)

Sen vill jag veta hur du och din kille träffades och hur det kom sig att du hamnade på just Åland. Och var i Sverige du är uppvuxen.

Ojsan sa...

Håller med ovanstående, jag är nyfiken på hur det kommer sig att du hamnade här!

Matilda sa...

Okej, det kräver ett helt inlägg. Det kommer!