torsdag, oktober 21, 2010

Det där med gilla och ogilla


Alltså, det är ju kul att veta att folk läser det jag skriver även om jag inte får några kommentarer. Och det var ju därför jag satte dit de där rutorna med gilla och ogilla från första början.
Men den senaste tiden har jag börjat störa mig på dem.

Ibland får man ett ogillaklick på ett inlägg där det inte finns något att ogilla. Och det är ju helt okej, men man vill ju gärna ha lite konstruktiv kritik. Vad ogillade personen? Var det att jag halkat på tangenterna och skrivit fel, att innehållet var tråkigt eller att personen inte håller med om det jag skrivit?

Och ibland vet jag inte vad som avses när folk klickar på dem. Som med den lilarosa tröjan. Trycker man gilla för att man gillar tröjan eller gilla för att man gillar faktumet att jag är tveksam att jag ska behålla den?

Och vad menar man med klickandet på förra inlägget? Framförallt, vad är det man ogillar? Att jag har ex? Att jag hoppar till när jag ser dem? Att jag funderar på saken? Eller kanske att jag över huvud taget skriver om det?

It doesn't make sense. Så jag funderar på att ta bort dem.
Fast jag vet inte. Kanske får folk klicka bäst fan de vill?

2 kommentarer:

inte skyldig sa...

men precis. man undrar ju, när man bara har skrivit ngt fint och så sitter nån där och ogillar/jävlas. fattar ej. mkt provocerande, om man är på det humöret.

Matilda sa...

Ja det är mycket provocerande ibland. Men det är som du säger, om man är på det humöret i alla fall. Ibland bryr man sig inte över huvud taget.