torsdag, oktober 07, 2010

Vad tänkte jag riktigt?


Okej, klädutmaning dag 2. Trots att jag började klockan 14 i dag blev det stressigt. Hann därför inte rota riktigt riktigt längst in.
Tog därför den där skjortan jag pratade om. Med katthalsband, spets och volang och gudvetvad. Oanvänd tills i dag och lappen i nacken var kvar.

Och frågan jag ställer mig är: Hur tänkte jag riktigt när jag köpte den? Tänkte jag att jag ville ha en blus i söt 1700-tals stil? Troligtvis.
Den var i alla fall så pluttiputtinuttig att jag höll på att dö när jag tog den på mig. Valde därför att ta hängslen som skulle kunna neutralisera det hela. Gick väl så där.
Brallorna är ett par vida svarta från Filippa K, som jag köpte av en kompis på ett klädbytarparty en gång. Används då och då.

Efter den här outfiten känner jag mig redo för i stort sett vilka kläder som helst. Det här är riktigt roligt ju!

4 kommentarer:

Sofie sa...

Riktigt roligt att följa dessutom :) Du måste uppdatera om detta lite titt som tätt!

Hanna sa...

Jag tycker det var skit snyggt! Gillar det romantiska emot det strikta svarta. Skjortan skulle även passa ihop med ett par riktigt slitna jeans...
Puss!

Johanna sa...

Men vad säger du, blusen var ju huuur fin som helst!

Matilda sa...

Sofie: Jag lovar! Du kommer vara så förbannat trött på mina bilder att du storknar till slut! Haha!

Hanna: Ja, konstrasten är väl fin men det är något med spetsen och katthalsbandet som gör att jag inte gillar blusen. För pluttinuttigt för mig helt enkelt.

Johanna: Haha, ja om man har den stilen kanske. Men jag är mera ”basketdojor och skinnjacka”. Vill du ha den kan du få den! På riktigt.