tisdag, oktober 19, 2010

Helt obegripligt men vackert


Zaz - Je veux.

Har alltid varit lite anti franska. Vet inte varför men tror det var den där löjliga fajten i högstadiet om tyska eller franska ”var bäst” som lade grunden till mitt motstånd.
Men de senaste åren har till och med jag börjat gilla det. Det är ett vackert språk.
Och sjunger man så här fint som Zaz i en sådan här härlig låt med gamla klassiska blås i sig, så kan det inte bli fel. Trots att jag inte fattar ett ord av vad hon sjunger.

2 kommentarer:

Lfthmn sa...

Jag höll på tyska i den fajten och gissa om jag ångrar det nu när jag jobbar i ett franskt företag och skulle ge mitt vänstra lillfinger för att prata franska flytande. Jag är olyckligt kär i franska. Han vill inte ha mig. Jag förstår mig inte på honom, men ändå är jag kär.

Matilda sa...

Jag gjorde ju också det, tyvärr. Jag menar, hur ofta behöver man kunna tyska egentligen?
Och du, du får gå en ABF-kurs eller något. Så kanske du också förstår dig på honom. I alla fall så mycket att du kan presentera dig för honom!

Hur vet du förresten att franska är en han? Jag skulle vilja ha det till en hon.