tisdag, oktober 12, 2010

I går och i dag


I går hade jag de här speciella byxorna. Utsidan av benen är med något sorts lacktyg och insidan är vanligt tyg. Reaktionerna var många och stora. Jag fick höra allt från ”wow vilka coola byxor, får jag känna?” till ”dina byxor bländar mig, jag kan inte titta på dig”. Kul att väcka reaktioner hur som helst.

Så till frågan om jag tänker behålla dem. Svaret blir ja. De kommer med stor sannolikhet inte bli så himla flitigt använda, men i alla fall oftare än hittills. Har använt dem en, max två gånger, på ett år. Köpte dem eftersom de skulle vara roliga att ha på fest, och jag står nog fast vid den användningen.

I dag då:

Har rotat fram en gammal helt vanlig tröja med knappar fram. Från H&M. Har inte använts på kanske nio tio månader eller så. Jag köpte den väldigt spontant och oväntat i och med att den faktiskt är chockrosa. Men den blev ingången till att börja gilla rosa igen. Behåller den också.

Nackdelen med den här utmaningen är att jag verkar vilja behålla alla kläder i garderoben. Även de som jag tidigare varit sugen på att ge till bättre behövande. Så kan det gå.

Inga kommentarer: