fredag, oktober 22, 2010

Fredag kväll vilken härlig kväll!

Jag hänger med en av mina bästa kompisar. Jag dricker öl, hon dricker vin. Ibland går vi ut och tjuvröker och så kommenterar vi Idoldeltagarna. Vem som är snyggast. Och snackar lite gamla minnen. Och nya minnen. Och skrattar högt så magen guppar.

Allt via datorn. Tänk vad den underlättar mitt liv. Tänk att jag kan umgås med älskade vänner typ 60 mil härifrån! Älskar tekniken!



Just ja, och så vill jag ha sådana där små kinesiska knyten som man ångkokar. Minns aldrig vad de heter, men har sett på BBC Food att de är jävligt svåra att laga. Sådana vill jag ha.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Laga dom int sånna knyten i "halv 8 hos mej" här om veckan?

jeppe sa...

Dom heter dumplings,här får du ett recept på sånna =) http://www.ica.se/recept?recipeid=2766

Matilda sa...

Åsa: Aha, jag vet inte. Jag har inte sett det på skitlänge. Då kan det ju inte vara så svårt eller?

Jeppe: Haha, kom på det samtidigt som dig tror jag. Pratade inte vi om dumplings när ni var här också? Det får vi laga nästa gång då! Hihi.