tisdag, oktober 05, 2010

Snålhet och städning på en gång

Via någons blogglänkar hittade jag till någons blogglänkar som gjorde att jag ... jag ni förstår. Jag hittade den här bloggen, Försök att inte se så snygg ut. Har halkat in på den förut vet jag och nu gjorde jag det igen.

Den här gången fastnade jag för det här inlägget. En klädutmaning.
I och med att jag ska spara inåthelvetes massa pengar varje månad nu fram till resan i december är det snålhet som råder i mitt liv. Ni vet: Matlåda till jobbet minst tre dagar i veckan, inga köp på nätet över huvud taget och bara jättenödvändiga andra köp. Därför känns utmaningen himla passande just nu.

Reglerna är följande:
1. Inte köpa något nytt.
2. Gräva mig djupare in i mina garderober.
3. Använda alla kläder minst en gång.
4. Undvika mina nyköpta kläder.
5. Om jag absolut behöver något nytt ska jag först se om jag kan låna, byta eller köpa begagnat.


Och jag är sugen på att haka på. Med ett undantag. Jag tänker inte undvika mina nyköpta kläder. Då gråter jag nämligen. Däremot ska jag försöka att inte köpa någonting nytt om det inte är livsnödvändigt och ska försöka använda alla mina gamla plagg. En kul inventering av garderoben också. En välbehövlig om inte annat.

Börjar i morgon tror jag bestämt.

Inga kommentarer: