lördag, mars 03, 2007

Nytt liv

Åh! Vaknade av mig själv klockan 9. Låg tvärs över sängen (fråga inte) och det första jag såg var en alldeles klarblå himmel och solen som sken på trädtopparna. Ljuvligt!
Efter att i över en veckas tid ha gått runt och vart lika grå som vädret känner jag mig nu full av energi och - faktiskt - lycka!
Det helt oväntade beskedet igår, min inte-värkande rygg och vädret blir tillsammans lycka.

Nu när jag känner mig så här sprudlande kanske jag kan orka städa. Det var nog två-tre veckor sedan jag tog upp det första gången, ännu har inget hänt. Jag har helt enkelt varit en slacker i allra högsta grad.
Fredagskvällen är ett utmärkt exempel på min förträfflighet som slacker: Åt risgrynsgröt från färdig grötkorv till mysmiddag och kastade mig sedan i badet med en intelligensbefriande tidning och en skål chips. Flyttade mig därifrån till soffan innan jag slutligen stupade i säng.

Jag har alltså haft ett så spännande liv! Men nu blir det ändring. Och därmed basta!

Inga kommentarer: