fredag, mars 09, 2007

Jobbigt med kalas

Huuuh. Det är jobbigt att ha kalas. En massa grejer ska förberedas, smörgåstårta ska lagas, det bör dammsugas, klädhögen som upptar större delen av lägenheten ska bort och dessutom måste jag diska!
Fattar inte när jag ska hinna med allt? Och hur jag ska få inspiration till att göra det?

Pojkvännen är ju inte så mycket till hjälp heller. Han är sjuk men måste jobba vilket betyder att han är som en trasa när han kommer hem.
Helt själv ska man alltså va någon slags husmor. Och det är ju inte jag. (Det enda jag tycker är roligt är att laga mat, men det räknas knappt som en husmorssyssla i dag...) Funderar på att bälja i mig lite av vinet jag köpt till imorrn. Då blir ju allt lite roligare. :)

Och dessutom är jag helt övertygad om att allt tråkigt idag kommer att vara skitskoj imorrn. Jag menar, käka smörgåstårta och cheesecake är ju knappast trist. Får se det ur den positiva vinkeln!

2 kommentarer:

mamaMill sa...

:O missar jag cheescake?! fano då :( ät en bit för mej också! :D

Matilda sa...

Hohoho... skyll dig själv! *skrattar rått* :P