måndag, mars 12, 2007

Inte gjord för det här

Det är bara att konstatera: Min hjärna slutar att fungera efter klockan 22.00 på vardagar.
Jobbar kväll den här veckan och sitter förtvivlat och försöker klämma ur mig mina sista artiklar för dagen innan det är dags att gå hem. Men det går så trögt så trögt.

”Eh.. hum... Var la jag mina anteckningar?.. Vänta nu. Vad gjorde jag just? Just ja - jag skulle ju ringa till henne. Det ska jag göra. Vänta nu igen, vad skulle jag fråga? Eller, NU kan jag ju inte ringa, det är för sent. Ska titta om det finns någon intressant nyhet på nätet. Hmmm... Vad höll jag på med. Just ja! Skriva ska jag göra... SKRIV NU MATILDA!”

Ungefär så fungerar min hjärna just nu. Helt otroligt att jag lyckas skriva ett blogginlägg. Och att jag kommer ihåg vad jag håller på med...
Hmm. Finns nog stor risk att jag blir dement som gammal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där..:)
Min hjärna fungerar inte efter kl.19. Jisses, hur ska jag klara av att jobba i sommar med ändrad deadline tid?!

Hjälp.

Jag kommer hem i helgen , kanske lunch fredag??

Matilda sa...

Jag bävar också för det. Men då har man ju åtminstone sällskap. Då tror jag att det går bättre.

Ingen lunch på fredag tyvärr, är ledig då och tänker ligga hemma och sova =)