torsdag, mars 01, 2007

Fri som en fågel

Tänk att det är så här det känns att ha en rygg och nacke som inte värker! Jag hade ingen aning om det innan mitt kiropraktorbesök i dag.
Jag känner mig lätt, åtminstone tio kilo lättare, och det känns som om jag blivit befriad från tunga bojor. Helt häftigt.

Det där feta nervknuten i höften är BORTA. Jag kan kanske ligga på rygg på golvet nu och lyckas ta mig upp utan att först behöva rulla över på mage!
De tre feta muskelknutarna i nacken krampar INTE längre och den molande spänningshuvudvärken är nästan som bortblåst.
Min stackars vänstra arm känns användbar igen. Inte ens en tendens till musarm längre. Bara en helt FRISK vänsterarm!
Och dessutom tror jag att jag just blivit 1,73 lång, alltså en centimeter längre än igår.

Kiropraktorn knakade och brakade i min ryggrad så att alla spänningar släppte och det var inte ens läskigt. Visst kändes det, men det gjorde inte ont. Och visst lät det otroligt obehagligt, men återigen gjorde det inte ont.
Och när jag reste mig från britsen kändes det redan bättre! Ljuvligt helt enkelt. Jag rekommenderar det varmt.

4 kommentarer:

mamaMill sa...

åh! låter helt underbart! men d e dyyyrt att gå till kotknäckare :/

Matilda sa...

Äh, inte farligt dyrt. Som en helkroppsmassage ungefär. Och det var värt vartenda öre!

malin sa...

Kul att se att du bloggar!

Vilken kiropraktor gick du till? Min rygg har också en släng av "om-du-inte-fixar-till-mej-tar-jag-livet-av-oss".

malin sa...

Självklart är det här våra fristäder, jag har inte sett något om inte du sett något ;)