söndag, mars 18, 2007

Dags att flytta

I morgon ska pojkvännen kontakta kommunen och se om vi kan få den lediga lägenheten som utannonserades i kommunbladet för en vecka sedan. Får vi den så flyttar vi - genast.

Allt har legat pyrt en längre tid och i fredags rann droppen över (om man nu kan blanda ordspråk sådär).
Det är hyresvärden jag pratar om såklart. Hyresvärden från helvetet. Grrr.
Orkar inte dra storyn, men jag kan säga att jag är JÄVLIGT LESS på att bo här. Vill bort, vill till ett hem där jag känner mig trygg. Vill inte få ont i magen varje gång jag ser hyresvärdens bil. Vill inte ha ångest över att bo här. Vill flytta. Nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt när d blir så där! Ungefär som me gamla grannarna... fast me hyresvärden e d kanske snäppet värre. Skönt me eget!!! Hoppas ni får den, ska hålla mina tummar.

Matilda sa...

Det är förbannat tråkigt. Känns som om vi har fått vår dos av dålig stämning hemma redan med de förra grannarna. Det här känns förbannat onödigt!
Jag hoppas också att vi får den. Trots att det innebär att vimåste flytta två gånger på typ ett år...

Anonym sa...

E huset snart klart??

Matilda sa...

Snart och snart. Inom ett år tror vi (pojkvännen) i alla fall. Om vi bara skulle vara där och bygga någon gång också..