lördag, mars 05, 2011

Party party paaa ... nej

I kväll är det dags för en av årets roligaste fester: Jakthippan. Det är när hela lilla pluttkommunen samlas i ungdomslokalen och äter viltkött som jägarna har skjutit under höstens jakt, dansar till det lokala dansbandet, dricker ljumma öl, köper lotter och har det allmänt roligt. Det låter kanske inte så spännande, men det är helt underbart!

Alla brukar vara där. Det finns ett par 70-åringar, ett helt gäng med medelåldersmänniskor, ett lika stort gäng med 30-nånting-åringar som fixat barnvakt och en hel bunt med 18-åringar på ett och samma ställe. Och det är det som är så härligt. Alla umgås, oavsett yrke och ålder. Allt läggs liksom åt sidan.

Två år i rad har det blivit så himla lyckat och roligt. Vi har dansat bugg och trillat på dansgolvet, ätit gott, snackat strunt med allt och alla och hamnat på efterfest. Första året blev efterfesten hemma hos oss och den slutade först när jag vid halv tio på morgonen kräktes och nästan däckade på toaletten. (Hej ålderskris!) I fjol var vi hos en kille och dansade vardagsrumsdans så att svetten rann till fem sex på morgonen.

Och trots att jag vet att jag hittills aldrig har haft en tråkig jakthippa känner jag mig så himla osugen nu. Jag har inga kläder att ha på mig, jag är inte på humör att behöva raka benen så jag kan ha strumpbyxor, jag är inte sugen på att festsminka mig, jag känner inte för att bli full och snorar fortfarande.
Sjukt opepp alltså.

Men. Vis av erfarenhet vet jag att det är när man inte alls är sugen som det brukar bli som roligast. Så jag hoppas på det den här gången också.

3 kommentarer:

Erica sa...

och annars kan du ju sitta i ett hörn o se sur ut m mej då ;-)
Jag känner nämligen igen mej i det du skriver om suget inför kvällen. Känner inte alls för det här heller. En kväll hemma i soffan lockar mycket mer just nu.

Men vetskapen om att det ju brukar vara bra gör ju att jag går dit iallafall och hoppas att känslan blir bättre bara man stiger in där =)

Ses ikväll <3

Jenny sa...

Säger som Erica, vi ses ikväll och hoppas på en lyckad fest.

Man har så roligt som man tillåter sig att ha =) Eller, det blir så roligt som man gör det, eller, som man bäddar får man ligga, eller ... ja du fattar. Woohoooo =)

Matilda sa...

Erica: Varken du eller jag satt ju och surade! Jag tyckte att det var riktigt riktigt trevligt!
Jenny: Sant! Precis så är det. Allt blir vad man gör det till och jag gjorde kvällen skitkul! Hehe.