söndag, mars 08, 2009

Jag är inte 18 längre ...

Okej att jag får visa leg när jag handlar sprit, men det slutliga beviset på att jag inte är 18 år längre har jag fått i dag.

Jag mitt dumhuvud drack drinkar till klockan tio i morse. Då började jag må dåligt. Slumrade korta stunder efter det med besök på toa ungefär varje timme. Det lilla jag fick i mig mellan varven hann stanna i magen i snitt i tio minuter innan det var utanför magen igen.

Har däremellan legat på soffan och försökt ligga så stilla som möjligt för att undvika att ovanstående skulle inträffa. Så fruktansvärt illamående men fortfarande för pigg för att domna bort från eländet.

Vid klockan sex på eftermiddagen kunde jag äta fem gurkskivor som jag faktiskt fick behålla. Sedan dess har jag petat i mig lite dryck och några fler gurkskivor. Men det går inte särskilt snabbt direkt. Illamåendet är kvar.

Varför gör jag så här?
Och ta mig på orden – nästa helg, firmafest till trots, tänker jag vara spiknykter. Och resten av livet också kanske.

7 kommentarer:

Alexandra sa...

du har glömt allt till helgen igen =)

mamaMill sa...

Håller med föregående talare!

Sofifi sa...

Det där är jag varje helg men trots att jag inte ändrat mina alkoholvanor den här helgen så mår jag sjukt bra idag :). Kanske på grund av maten i natt och vattnet vid sängen ;)

Anonym sa...

Trevlig efterfest ni hade! Tack för att man fick komma och hälsa på er. Det bor många roliga människor i Geta.

/jeppe

Anonym sa...

Tack för trevlig efterfest! Vi kunde dock ha slutat lite tidigare, jag var halvt död hela söndagen :(

Anonym sa...

Hahaha!!! O jag som tyckte att VI var sent uppe :-) (kanske har att göra m att vi hade en 1-åring att ta hand om också efter kl.12 på söndan..:-S). Nåja, TACK för en riktigt trevlig kväll o allt ni fixade o grejade med innan o efter. Pricken över I:et liksom :-)

Blir dock bekymrad över sista stycket..inte kan du väl banga kalaset om två veckor igen...?!?! ;-)

Kram på dej

Matilda sa...

Alexandra och Mille: Haha, risken är ju tyvärr stor för det! =)

Sofifi: Jag skulle inte orka alla helger, oavsett hur mycket mat ag åt i sängen efteråt. =)

Jeppe: tack själv! Kul att ni kom med! Och ja, det bor ganska många roliga människor här.

John: Bara halvt död? Jag var stendöd! Men det var skoj så länge det varade! =)

Erica: Haha! Ja det blev lite sent. Och jag bangar inte kalaset men håller mig kanske till två glas vin eller något mera vettig mängd alkohol. =)