torsdag, mars 26, 2009

Nu slutar jag tro på drömtydning

Ganska ofta drömmer jag att jag tappar mina tänder. Att jag slår ut dem eller på annat vis bara tappar dem.
I natt till exempel tappade jag en av tuggtänderna. Jag kände på den med fingret och rätt var det var så lossnade den och jag hade den i handen. Och en stor fet glugg i munnen som jag inte kunde låta bli att pilla på med tungan. Precis som jag skulle ha gjort på riktigt alltså.

Jag tror inte särskilt mycket på drömtydning men var tvungen att kolla upp vad att tappa tänderna betyder eftersom jag trots allt drömmer det ganska ofta.
Och ja, självklart … – Det betyder otur.

Så nu tror jag inte på sån där drömtydningsskit längre. Det är bullshit, säger jag!

4 kommentarer:

Ojsan sa...

Haha, jag läste HUGGtänderna... Var på väg att kräva bildbevis men sen läste jag om, och rätt :P

Matilda sa...

Haha! Huggtänder skulle vara något!

För övrigt kan jag tillägga att det tydligen inte betyder otur, utan förändring. Och förändring är ju trevligt!

Ojsan sa...

Förändring är oftast bra, även om man kanske inte alltid ser det positiva direkt.

Matilda sa...

Men jag gillar förändring. Ser oftast det bra på en gång. Så länge det inte är en uppenbar försämring. Som nya Facebook till exempel. =)
Men sist Facebook gjordes om gillade jag förändringen, och det verkar ju många gjort till slut eftersom det vart ett sånt ramaskri den här gången.

Vilken utläggning. Skulle bara säga att förändring så gott som alltid är bra!